divendres, 28 de novembre del 2008

Aquella sessió en què tot va començar...

El passat dissabte 8 de novembre, vam tenir una sessió a l'IES Tulell dins del curs "Fomentar la lectura en la societat del coneixement" que organitza la Fundació Bromera.
La primera part de la sessió, a càrrec de Rosa Mengual, va consistir, fonamentalment, en la presentació de diferents pàgines web amb recursos i estratègies per tal de motivar a la lectura: aquesta part em va semblar força interessant. Vaig descobrir moltíssims llocs on acudir per treure'n idees, també ens van presentar altres projectes i fundacions per a promoure la lectura que ni tan sols sabia que existien; en quin món vivia jo? La veritat és que vaig sortir d'allà amb moltes ganes de visitar-les, de conèixer allò que fins aleshores m'havia estat "amagat".
De fet, aquestes setmanes he estat tafanejant per moltes d'aquestes pàgines i alguna de les seues propostes ja les he posades en pràctica: hem participat en concursos literaris i hem visitat alguns dels lloc web que se'ns recomanaven. És sorprenent, però si em pare a analitzar la meua actitud com a professora veig que va canviant; només cal dir que en aquestes tres setmanes ja he portat tots els grups a l'aula d'informàtica; els he preparat unes sessions amb temàtiques diferents, segons el curs i el programa de l'assignatura, i amb uns guions de treball que els han agradat força, o això diuen.
La segona part de la sessió consistia a presentar-nos i explicar-nos el que era un bloc, aquesta a càrrec de JC Girbés: d'ací el que em va semblar més interessant va ser la possibilitat no només de seguir un bloc sinó de poder enllaçar amb altres i llegir-ne les propostes o reflexions. Jo, que no era lectora de blocs, ara en veig la utilitat, pots seguir les novetats editorials i, sobretot, et permet parlar de llibres i de l'experiència personal de lectura.
Per acabar, vam fer un taller pràctic de creació d'un bloc. He de confessar que en aquell moment em semblava impossible que jo en poguera fer alguna cosa de tot el que ens havien explicat, I ara, quan mire el meu bloc, maldestre i senzillet, em sent molt orgullosa perquè no només li he perdut la por sinó que he descobert que m'agrada i que, a més, em serà profitós.
De tota aquesta descoberta que va suposar per a mi la sessió anterior m'ha quedat, però, un cert regust amarg: com aconseguir llegir tot allò que hi trobes, d' interessant? Com seleccionar entre tanta informació i de qualitat? Supose que també n'aprendré amb el temps...